Το ρύζι δεν παχαίνει

Είναι σύνηθες φαινόμενο στις μέρες μας, πολλοί άνθρωποι στην προσπάθεια απώλειας του περιττού βάρους, να αποκλείουν το ρύζι από το διαιτολόγιό τους, θεωρώντας το ένοχο, για την προσθήκη περιττών κιλών. Ωστόσο, αγνοούν την ιδιαίτερη θρεπτική του αξία και το σημαντικό ρόλο του στη διατροφική πυραμίδα.

Το ρύζι είναι από τα αρχαιότερα δημητριακά που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για τη διατροφή του. Δεν είναι τυχαίο πως σχεδόν ο μισός πληθυσμός της γης το τοποθετεί στη βάση της διατροφικής του επιλογής. Η ξεχωριστή θρεπτική αξία του ρυζιού έγκειται στην περιεκτικότητα του σε σύνθετους υδατάνθρακες,  πρωτεΐνες,  φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο, φωσφόρο, σίδηρο, βιταμίνες Β και βιταμίνη Ε. Το ρύζι δεν περιέχει χοληστερόλη, λίπη και νάτριο (αλάτι).

Οι φυτικές ίνες του ρυζιού μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης, βελτιώνουν τα επίπεδα λιπιδίων και αυξάνουν την κινητικότητα του εντέρου. Το κάλιο που περιέχεται στο ρύζι συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, του ισοζυγίου υγρών, καθώς και στην καλύτερη νεφρική και νευρομυϊκή λειτουργία. Σημαίνοντα ρόλο στη μυική λειτουργία του οργανισμού, διαδραματίζει το μαγνήσιο του ρυζιού, που σε συνδυασμό με το φώσφορο προάγει και την υγεία των οστών.

Η τεράστια διατροφική αξία του ρυζιού δε σταματά εδώ. Μέσω του σιδήρου συμβάλλει στη σύνθεση αιμοσφαιρίνης και την πρόληψη της αναιμίας, ενώ το σύνολο των βιταμινών της ομάδας Β που περιλαμβάνει, χαρίζει στον οργανισμό επιπλέον μεταβολικά, εγκεφαλικά και καρδιαγγειακά οφέλη. Τέλος μέσω της βιταμίνης Ε ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού, προστατεύει τις μεμβράνες των κυττάρων, εμποδίζει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης LDL και μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Πρέπει να γίνει σαφές πως το ζήτημα της ρύθμισης του βάρους εξαρτάται αποκλειστικά από το συνολικό ημερήσιο θερμικό περιεχόμενο που προσλαμβάνει κανείς. Δεν υπάρχουν τρόφιμα που παχαίνουν και τρόφιμα που αδυνατίζουν. Ένα σωστά καταρτισμένο διαιτολόγιο συγκεκριμένου θερμιδικού περιεχομένου οφείλει να χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία, στηριζόμενο σε όλες τις ομάδες τροφίμων.

Μακρυλλός Μιχάλης, Msc

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονικός Διευθυντής ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  Π.Φαλήρου

Πηγή: www.logodiatrofis.gr

Author: Care24.gr

Share This Post On