Διατροφή πλούσια σε Φλαβονοειδή: Σύμμαχος κατά του λίπους της κοιλιάς στις γυναίκες

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition δείχνει ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή-βιοδραστικές ενώσεις που βρίσκονται στα φρούτα, τα λαχανικά και άλλα φυτικά τρόφιμα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού λίπους.

mixed selection of fruit and vegetables

Οι πιο κοινές φλαβονοειδες διατροφές περιλαμβάνουν ανθοκυανίνες (μούρα, τα κόκκινα σταφύλια), φλαβαν-3-όλες (πράσινο τσάι, κακάο), φλαβονόλες (κρεμμύδια, λάχανο, μπρόκολο), φλαβανονες (εσπεριδοειδή), φλαβόνες (μαϊντανό, σέλινο), και ισοφλαβόνες (σόγια, όσπρια).

Οι ερευνητές ανέλυσαν τα διαιτολόγια απο 2.734 υγιείς, δίδυμες, γυναίκες, ηλικίας 18-83 και υπολόγισαν την πρόσληψη του συνόλου των φλαβονοειδών, καθώς και διάφορες υποκατηγορίες των φλαβονοειδών. Μέτρησαν το σωματικό λίπος των συμμετεχόντων χρησιμοποιώντας απορροφησιομετρία ακτίνων Χ διπλής ενέργειας, η ίδια τεχνική που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες των οποίων η διατροφή περιείχε τα περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή είχαν σημαντικά χαμηλότερο συνολικό σωματικό λίπος και κοιλιακό λίπος σε σύγκριση με εκείνες που κατανάλωναν λιγότερο.

Αυτό ήταν αλήθεια, ακόμη και μετά τον συνυπολογισμό της σωματικής δραστηριότητας και άλλους παράγοντες, όπως η διατροφική θερμιδική πρόσληψη και η συνολική πρόσληψη φρούτων και λαχανικών.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι αυτό υποδηλώνει ότι οι προστατευτικές επιδράσεις δεν συνδέονταν με μια κανονική δίαιτα υψηλή σε φρούτα και λαχανικά, αλλά μάλλον σε ένα συγκεκριμένο συστατικό σε αυτά τα τρόφιμα, όπως τα φλαβονοειδή. Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι πιο προστατευτικές φλαβονοειδής ήταν οι ανθοκυάνες και φλαβόνες.

Η κατανάλωση στο έπακρο απο αυτά τα είδη ήταν δεμένα με ένα 9% χαμηλότερο κοιλιακό λίπος. Το χαμηλότερο σωματικό λίπος είχε σχέση με την κατανάλωση επιπλέον 2,6 μεριδών την ημέρα απο πλούσιες ανθοκυανινές τροφές και επιπλέον 2,7 μερίδες καθημερινά τρόφιμα πλούσια σε φλαβόνες.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης φλαβονοειδών και του σωματικόυ λίπους σε συμμετέχοντες, οι οποίοι ήταν πανομοιότυπα δίδυμα. Το έκαναν για να βρουν ενώσεις που ήταν ανεξάρτητες από γενετικούς παράγοντες που μπορεί να παίζουν ρόλο στη σύνθεση του σωματικού λίπους.

Διαπίστωσαν ότι τα δίδυμα με υψηλή πρόσληψη τροφίμων πλούσια σε φλαβονόλες και ανθοκυανίνες είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα του κοιλιακού λίπους από τα αδέλφια τους που κατανάλωναν λιγότερο.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι επειδή οι μελέτες μέτρησαν την πρόσληψη τροφής και το σωματικό λίπος σε ένα σημείο στο χρόνο, τα αποτελέσματα δεν μπορούν να αποδείξουν αιτίες και επιδράσεις.

Διονυσία Σακκέλη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: dionysia.sakelli@gmail.com

Author: Ιωάννα Βλάχου

Share This Post On